Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Αναφορικά με το ανωτέρω Νομοσχέδιο ο Ιατρικός Σύλλογος Κεφαλονιάς & Ιθάκης συντασσόμενος με πλειάδα Ιατρικών Συλλόγων, επιθυμούμε να σας γνωρίσουμε τα ακόλουθα:
- Όσον αφορά το άρθρο 34 που προβλέπει την τροποποίηση του άρθρου 326, παρ. 2 του Ν.4512/2018 και δίνει τη δυνατότητα πειθαρχικού ελέγχου μελών Δ.Σ. και Π.Σ. των Ιατρικών Συλλόγων καθώς και των μελών του Δ.Σ. του Π.Ι.Σ. και του ΑΠΣΙ, από το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Ι.Σ., θεωρούμε ότι: Αντίκειται σε κάθε αρχή δικαίου, έρχεται σε αντίθεση με άρθρα του ισχύοντος νόμου, αντιβαίνει την συνταγματική αρχή της ισότητας και ως εκ τούτου δημιουργεί προϋποθέσεις ακυρότητας από τα αρμόδια Δικαστήρια. Παράλληλα δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των Ιατρικών Συλλόγων (πρωτοβάθμια όργανα), διότι μειώνει την αυτονομία τους και στην πράξη δημιουργεί μηχανισμούς χειραγώγησης τους. Τέλος θέτει υπό ομηρία της εκάστοτε συγκυριακής πλειοψηφίας του Δ.Σ. του Π.Ι.Σ., το σύνολο των αιρετών εκπροσώπων των ιατρών. Για τους ανωτέρω λόγους ζητάμε την απόσυρση του συγκεκριμένου άρθρου.
- Το άρθρο 56 παρ. 4 που προβλέπει την κατάργηση της παρ. 8 του άρθρου 279 του Ν.4512/2018 και νομιμοποιεί τη συμμετοχή εκπροσώπων Ιατρικών Συλλόγων στη Γενική Συνέλευση του Π.Ι.Σ., ακόμη και αν ο Ιατρικός Σύλλογος δεν είναι οικονομικά τακτοποιημένος, θεωρούμε ότι και αυτή η διάταξη αντίκειται στις αρχές κράτους δικαίου, είναι αντίθετη με τις διατάξεις που διέπουν την οργάνωση και λειτουργία των πάσης φύσεως σωματείων, αλλά και του ίδιου του Π.Ι.Σ. ως Ν.Π.Δ.Δ. Παράλληλα θα υπονομεύσει την οικονομική διαχείριση και αυτάρκεια του Π.Ι.Σ. και θα δημιουργήσει μηχανισμούς νόθευσης του εκλογικού σώματος. Για τους λόγους αυτούς ζητάμε την απόσυρση και της συγκεκριμένης παραγράφου.
Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι τα ανωτέρω άρθρα καθώς και όλες οι τροποποιήσεις του καταστατικού Ν.4512/2018, στερούνται των απαραίτητων νομιμοποιητικών αποφάσεων της Γ.Σ. και του Δ.Σ. του Π.Ι.Σ. και δεν υφίσταται κανένας πραγματικός λόγος και καμία ουσιαστική αναγκαιότητα τροποποίησης των ανωτέρω άρθρων του καταστατικού. Οι όποιες εισηγήσεις (αυθαίρετες & ανεπίσημες) για την τροποποίηση των συγκεκριμένων άρθρων, προφανώς σκοπεύουν για την «χρησιμοποίηση» τους σε δικαστικές υποθέσεις του Π.Ι.Σ. που βρίσκονται σε εξέλιξη.
- Επίσης είμαστε αντίθετοι με το άρθρο 7 που δίνει τη δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού έργου στους ιατρούς Ε.Σ.Υ. εντός και εκτός των δομών του Ε.Σ.Υ., διότι θα αλλοιώσει τον δημόσιο χαρακτήρα του Ε.Σ.Υ., θα δημιουργήσει αθέμιτο ανταγωνισμό με τους ελεύθερους επαγγελματίες ιατρούς , θα δημιουργήσει ανισότητες μεταξύ των ίδιων των ιατρών του Ε.Σ.Υ., με ότι αυτό συνεπάγεται για τη μεταξύ τους σωστή συνεργασία και την εξυπηρέτηση των ασθενών. Παράλληλα αντιστρατεύεται τις πάγιες και ομόφωνα ψηφισμένες θέσεις της Γ.Σ. του Π.Ι.Σ., που είναι υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα του Ε.Σ.Υ., την πλήρη και αποκλειστική απασχόληση των ιατρών Ε.Σ.Υ. και την αναβάθμιση του μισθολογίου τους στο μέσο όρο των ιατρών της ευρωζώνης.
- Σχετικά με το άρθρο 48, είμαστε τελείως αντίθετοι με την θέσπιση των φαρμακείων ως Μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας καθώς και με τη δυνατότητα διενέργειας του συνόλου των εμβολίων σε ενήλικες καθώς και των εμβολίων κατά του Covid-19 στα φαρμακεία, διότι είναι επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία και την ασφάλεια των ασθενών. Αποτελεί αντιποίηση του ιατρικού επαγγέλματος και της ιατρικής επιστήμης, διότι οι ιατρικές πράξεις εκτελούνται μόνο από ιατρούς διαφορετικά μπορεί να έχουν απρόβλεπτες και επικίνδυνες συνέπειες για την υγεία και την ζωή των ασθενών.
Με εκτίμηση,
Για το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΣΚ
Ο Πρόεδρος: Φισφής Ιωάννης
Ο Γεν. Γραμματέας: Μιχαηλίδης Ανδρέας